Sociale media marketing

 

Social media marketingbureau

Sociale media bestaan doorgaans uit zowel door gebruikers gegenereerde inhoud (sociale, d.w.z. recensies, foto’s, forums) als sociale mediasites (zoals Facebook, YouTube, Twitter), onlinediensten (zoals Facebook, StumbleUpon) en daaraan gekoppelde sociale mediaplatforms (zoals LinkedIn). Op deze sociale websites gaan gebruikers met elkaar de interactie aan om een meer persoonlijke ervaring met elkaar op te doen.

Deze websites bieden weliswaar mogelijkheden voor gebruikers om met elkaar te communiceren en op elkaar in te spelen, maar het primaire doel van deze sites is het delen van informatie. Het is een web design keuze om een social website design te maken (zoals de naam al doet vermoeden) door inhoud van over het hele Web te combineren met Social Media op een enkele locatie. Bijvoorbeeld, een link van uw eigen website naar een social media site zoals Blogger kan worden omgezet in de gebruiker heeft gelezen informatie op de site Elegantherb’s waar de extra links kunnen zijn toegevoegd.

Een ander web 2.0-idee dat kan worden omgezet in een web 2.0-site kan bestaan uit een reeks interactieve spelletjes, zoals die welke je misschien hebt gezien op verschillende websites van spelconsoles.

Het concept van sociale media biedt gebruikers een op tekst gebaseerde wijze van communicatie en interactie – wat betekent dat toepassingen kunnen worden weergegeven zonder te scrollen. Gebruikers kunnen ook dingen (zoals quizzen of enquêtes) aan hun werkbalk toevoegen die interactie tussen gebruikers mogelijk maken. Deze functie van de werkbalk maakt het voor gebruikers gemakkelijker om te leren wat anderen aan het doen zijn.

Web 2.0 is een nieuwe manier om de kracht van het web in de handen van de gemiddelde gebruiker te leggen. Hoewel veel van de gangbare soorten websites geen sociale media-aspecten bevatten, is het een populaire methode van informele interactie tussen mensen. Het wordt tegenwoordig door marketingdeskundigen vaak afgedaan als iets dat mensen alleen maar willen doen (est JD), wat inderdaad een sterk argument is. Er is een groeiende belangstelling voor sociale media onder webgebruikers die meer van hun tijd op deze sites doorbrengen.

Er zijn echter ook bepaalde situaties waarin social media marketing een verloren zaak is voor websites. Als u een bedrijf runt dan zal social media marketing niet veel nut voor u hebben. Sociale websites worden gemaakt voor de massa en hebben daarom geen tijd of middelen – zoals specifieke computersystemen of de tijd die een persoon op zijn pc doorbrengt – om inkomsten te genereren of reclame-uitgaven te doen.

Reclamebureaus zijn van mening dat dit soort marketing vooral kleinere bedrijven helpt om onmiddellijk nieuwe klanten aan te trekken, in plaats van deze klanten te helpen hun databases te laten groeien. Ook al kunnen kleine bedrijven betalen voor advertentieruimte op deze pagina’s, deze betalingen zijn gebaseerd op het aantal hits dat hun promotionele inhoud genereert.

De pagina’s vergen ook veel energie om te onderhouden, wat ze ook zeer efficiënt maakt voor het genereren van webverkeer en bijgevolg inkomsten. Social media marketing is een natuurlijke pasvorm voor non-profits, organisaties en kleine bedrijven. Ze zijn veel betaalbaarder en kunnen een groot aantal contacten bieden die geïnteresseerd kunnen zijn in een algemene boodschap of specifieke advertentie.